recenze

RealWorld

RealWorld

Válečných webovek již existuje na internetu obrovské množství a člověk by téměř řekl, že již není v tomto žánru kam jít. To však vyvrací RealWorld, který i přesto přichází s inovativními prvky a dokáže vás chytit na mnoho dní.

RealWorld (dále jen RW) je jak jsem již zmínil převážně válečná hra, zasazená jakplyne z názvu do skutečného světa v současnosti. Abych se tak pochlubil, stál jsem přímo u první hratelné betaverze RW (honosím se ID číslem 3:) a musím říci, že v té době byla podobnost s pravděpodobně nejhranější českou webovkou Webgame rozhodně očividná, konec konců Webgame měl autor RW i jako prvotní inspiraci. Ovšem od té doby uplynulo mnoho vody a z, buďme upřímní, ne příliš hratelné betaverze se stal dnešní RealWorld – slušně propracovaný, zábavný a nebezpečně návykový.







Abych ale nepředbíhal (alespoň ne tolik), úplné základy hry jsou docela běžné – stavění budov, sbírání surovin, verbování armády. Prvním zajímavým aspektem, který vás nejspíše praští přes nos jsou „doby“ - zasvěcení nejspíše tuší, něco podobného jste totiž mohli zažít v báječné sérii Age of Empires. Vaše země se může během jednoho věku dostat až do páté doby, ovšem nevyplatí se spěchat. Sice zpravidla platí, že v čím pozdější době jste, tím větší máte možnosti – ve druhé době například ani nepomyslíte na jakékoliv válečné stroje či rafinerie – ovšem v první době, ač máte možnosti velice omezené, na vás nemůže nikdo útočit, což je z taktického hlediska řekněme velice zásadní informace. Z pochopitelných důvodů vám zde nebudu objasňovat všechny možnosti při využití dob, tím bych vás okradl o spoustu zábavy, nicméně věřte, je to zábavné.







Mimochodem, jak už to tak bývá, útočit nemůžete zdaleka na každého (a to i když nepočítám země v první době). Kromě samozřejmého omezení na příliš silné a příliš slabé země se totiž všichni hráči dělí na deset bloků. Liší se typem vlády (existuje kupříkladu Nacionalistifký blok, Arabský blok, či Pacifistický blok) přičemž každý má samozřejmě své výhody i nevýhody. Hráči bloků mezi sebou mohou volně útočit, zvolený předseda může navíc vyhlásit jinému bloku válku, což přináší oběma stranám v boji jisté zvýhodnění.







Jednotlivé bloky mezi sebou soupeří ve stavbě tzv národního projektu, ten který ho postaví jako první, vyhraje. Jeho spuštění něco stojí (respektive stojí hodně:-), poté se staví přesně jeden tisíc hodin. Můžete ho ale urychlovat dotacemi ve výši 15 000 000Kč, přičemž jedna dotace ukousne ze stavby rovnou půlhodinu. Ze začátku bývá mezi bloky relativní klid, ovšem nepřejte si vidět ta jatka před dokončením některého projektu, není nic neobvyklého když po přihlášení do hry div nespadnete ze židle po tom, co uvidíte jak se situace za ten půlden nehraní obrátila úplně vzhůru nohama a pak jen snažíte zachránit co nejvíce území, nadotovat co největší část projektu a doufat že to stihnete dříve, než vás někdo dodělá úplně.







Velmi důležitá je u webových her také komunita. Ta okolo RW není nijak extrémně rozrostlá, s českými velikány typu Dark Elf se rozhodně srovnávat nedá, ovšem řekl bych, že je hra na tyto poměry stavěná a příliš velké množství hráčů by jí spíše uškodilo. Tím vás ovšem nechci odradit od jejího hraní, protože RW, i když bezesporu má nějaké mouchy a je stále ve vývoji, rozhodně stojí za vyzkoušení, a dle mého názoru vás nemůže zklamat.


Homepage hry:RealWorld



Rozhovor s Johnym, tvůrcem RealWorldu



Přestože to nemám rád, asi bude nejlepší začít neoriginálně a otřepaně – prozraď nám něco o sobě.



Většina lidí mi říká Johny, ale ve skutečnosti se jmenuju Honza Václavík. Studuji na Gymnáziu Karla Čapka na Dobříši ve druhém ročníku . Mezi moje zájmy patří hlavně snowboard, fotbal a samozřejmě RW :-) , i když ani na jedno z toho v poslední době nemám moc času.



Jak ses vlastně dostal k programování? Je pravda, že jsi celé RW stvořil sám?



To už je hodně dávno, když jsem ještě chodil na základku, tak mě napadlo, že by mohlo bejt good udělat si webový stránky. Tak jsem se naučil HTML a pak už to šlo skoro samo :-). I když PHPko bylo o něco těžší. Jinak RW jsem vytvořil víceméně kompletně sám, ale s podporou dalších lidí, hlavně mamartin a Blacks(jejich herní jména, pozn.), kteří se starají o běh hry, mulťáky, vymýšlejí nové prvky do hry atd.



Jak dlouho už RW vlastně vyvíjíš? Měl jsi od začátku ucelenou představu o tom, jak bude vypadat?



Cca za 2 týdny to budou 2 roky (* 20.11.2004), takže to budem muset nějak oslavit :-D aspoň v tom adminskym kruhu.. :) Zezačátku bylo RW víc nefunkční než funkční, a spíše jen pro zábavu omezené skupiny lidí. Představa nebyla moc striktní: Chtěl jsem vytvořit nějakou hru, ve které bude rychlejší odehrávání než v ostatních, aby se nemuselo čekat 3 dny na tahy a zároveň jsem chtěl skloubit nějaké prvky z jiných her.



RealWorld je stále ve vývoji. Hodláš ho stále vylepšovat, nebo se těšíš až s ním konečně flákneš a pustíš se do něčeho úplně jiného?



No určitě v tom budu pokračovat, :) dokud bude čas a chuť. Zatím nic jinýho neplánuju, jestli se naskytne nějaká příležitost, tak o ní určitě budu uvažovat, ale RW pojede kažopádně dál.



Když už jsme u toho vývoje, rád bych z tebe vytáhl nějaké zákulisní informace o tom, na co se můžou v budoucnosti hráči těšit.



Nechci moc předbíhat, ale snad se konečně hráči dočkají pokroků a taky nejspíš národních bonusů. Většinou ty změny píšeme na nástěnku. Jinak teď moc jiných věcí v plánu nemáme, protože hodláme hru spíše vyvažovat a udělat nějaké menší změny.



Obávám se, že to bude vše, na závěr opět otřepaná otázka – chtěl bys čtenářům Freegame něco vzkázat?



Nehulte a nechlastejte, radši si RealWorld zahrejte:-D.



Vřelé díky za rozhovor, přeji mnoho štěstí ve vývoji i v životě.



diskuze

odeslat

Nejsi automat? Napiš výsledek 5 + 5 =


galerie

RealWorld RealWorld RealWorld RealWorld

naše databáze obsahuje: 26 944 her

Sponzoři ligy

inzerce